اثرات بسیار مفید ورزش شامل:

۱-افزایش کارایی قلب

۲-باز بودن رگ های عضله قلب

۳-کاهش نیاز قلب به اکسیژن

۴-کاهش چربی و تری گلیسیرید

۵-افزایش چربی مفید در بدن یا

۶-افزایش متابولیسم یا سوخت و ساز بدن

۷-کاهش اضافه وزن و حفظ تناسب اندام

۸-گردش بهتر جریان خون

۹-کاهش کمر درد به دلیل نرمی مهره های کمر

۱۰-کاهش ورم پا و قوزک های پا و پیشگیری از واریس اندام تحتانی

۱۱-ایجاد طراوت و تازگی

ورزش در دوران بارداری

بدیهی است دوران بارداری و پس از زایمان بهترین فرصت برای یک برنامه ریزی ورزشی است زیرا نه تنها با ورزش از پیامد های نامناسب حاملگی پیشگیری کرد بلکه از نظر تن و روان امادگی زایمان را پیدا میکنید .ورزش هایی از از قبیل شنا /یوگا / پیاده روی و تمرین های سبک هوازی در این دوران شادی اور و مفید است .

به علت تغییر مرکز ثقل بدن و نداشتن تعادل در بارداری و افزایش وزن در بارداری احتمال کمر درد در بارداری و خطر زمین خوردن وجود دارد ،بنابراین از ورزش های پرخطر بپرهیزید ،ورزش نه تنها با ترشح اندورفین یا ماده نشاط اور در مغز به شما ارامش میدهد .بلکه زایمان راحتتری را نیز پی ریزی میکند .